Dzięki umiejętnemu użyciu mailingu możesz zbudować relację i wzbudzić zaufanie, a także zainteresować swoich odbiorców, dzięki czemu skutecznie zwiększysz ruch na stronie.
Jak zdobyć ten pożądany kontakt do klienta?
Wartościowe adresy to coś, nad czym trzeba się mocno skupić, bo przecież naszym celem jest to, aby odbiorca przeczytał maila i podjął akcję, jaką jest np. wejście w link przenoszący na daną stronę.
Rozwiązań na szczęście jest sporo!
Najpopularniejszym sposobem jest umieszczenie formularza na swojej witrynie, przez który składa się zamówienia lub pełni funkcję kontaktową.
Możesz także zachęcić do zapisania się do newslettera i przy okazji dorzucić jakiś fajny rabat lub ciekawą treść – w zależności co będzie spójne z twoją marką. Każdy lubi ciekawe konkursy, ale żeby wziąć udział w takiej zabawie trzeba podać maila – i cyk mamy kolejne dane do swojej bazy!
Kiedy zbierzemy grono odbiorców, możemy przejść do dalszego działania!
Przemyśl, jaką formę treści chcesz umieścić w swojej wiadomości oraz który rodzaj będzie ci odpowiadać: newsletter, katalog, tradycyjny mailing np. z rabatami czy automatyczne odpowiadanie tzw. autoresponder.
Poniżej radzimy jak tworzyć skuteczne mailingi:
- Przywitaj się z każdym nowym subskrybentem
- Temat i treść wiadomości musi być spersonalizowany do jednej osoby oraz przykuwać uwagę
- Ewentualne grafiki muszą tworzyć harmonię i zgrywać się ze sobą, żeby całą wiadomość była przyjemniejsza dla oka
- W zależności od formy maila umieść odpowiednie „Call to action”, czyli np. zachęcenie do odwiedzenia twojej witryny
- Podpisz się imieniem lub w imieniu całego zespołu
Skończyłeś planowanie, projekt już gotowy to czas, żeby zrobić testy! Przecież nie chcesz, żeby w wysłanej wiadomości link prowadził donikąd, grafiki się rozjechały lub mail trafił do spamu.
Kiedy finalnie kampania mailowa ruszy, wnikliwie śledź wyniki. To dzięki nim poznasz oczekiwania odbiorców i jeszcze lepiej dostosujesz swoje przyszłe kampanie!