Witrynę internetową możemy porównać do pracownika, który działa bez przerwy na wysokich obrotach niezależnie od dnia ani godziny. Zawiera niezbędne informacje i to właśnie na niej osoba odwiedzająca może znaleźć odpowiedź na wszystkie pytania. Kiedy jest właściwie zaprojektowana to bez problemu możemy pozyskać potencjalnego klienta na nasze usługi!
Jeśli już masz wstępny zarys to czas na uporządkowanie informacji.
W tym celu mogą Ci pomóc poniższe pytania:
- Co posiadamy w ofercie i co jest najważniejsze dla klienta?
- Czy klient jest firmą, czy osobą prywatną?
- Czy możemy się pochwalić certyfikatami?
- Czy mamy jakieś realizacje, które warto zaprezentować?
- Czy warto prowadzić bloga, w którym edukujemy klienta i wpłynie na SEO strony?
Kiedy już odpowiesz na te zagadnienia, to czas zabrać się za elementy potrzebne dowykonania strony, a są nimi:
- Serwer i domena
- Logotyp
- Treści / teksty na stronę
- Linki do portali społecznościowych
- Zdjęcia z realizacji / Portfolio
- Katalogi produktów (zależne od branży)
Mając to wszystko, możesz zacząć realizować plan działania!
Ważnym elementem podczas projektowania jest zasada: im prościej, tym lepiej, dlatego zwróć uwagę na przejrzystość i łatwość wyszukiwania informacji na stronie tak, aby każdy klient bez problemu mógł się na niej poruszać.
Strona internetowa to również twoja wizytówka. Zadbaj o odpowiednią oprawę graficzną, a także można na niej w efektowny sposób przedstawić siebie i swoje doświadczenie. Filmy z realizacji, opinie klientów!
Od strony technicznej powinniśmy dopilnować, żeby nasza strona internetowa wyświetlała się w prawidłowy sposób na urządzeniach mobilnych oraz komputerach. Nie można zapomnieć o szybkości ładowania strony, ponieważ wpływa to na liczbę odwiedzin.
Gdy nasza strona jest już ukończona, warto pomyśleć o SEO i reklamie w GoogleAds lub FacebookAds.